Van, TURKEY: Van cat is seen at the Cat House Center in the eastern city of Van, Turkey, 19 January 2006. The bird-flu virus supposedly spreads to humans only if they come into contact with infected birds and poses no known threat to cats. But veterinarians, which is at the centre of the outbreak, are not taking any chances with the famous cats of Van, a protected species with white fur, auburn markings and different-coloured eyes. AFP PHOTO MUSTAFA OZER (Photo credit should read MUSTAFA OZER/AFP/Getty Images)

Van Kedisi

van kedisi

Van Kedisi

• Yüzen kedi.
  • Ayırt edici özelliği kürk desenidir.
  • Bağımsız bir kişiliğe sahiptir.

İdeal bir kucak kedisine benzese de, Van kedisinin kökeni yaşamın kolay olmadığı kırsal alan kedilerine dayanır, hala zihin ve ruhları özgürdür. Bu ırk iki nedenle seçkindir:

Kürkünün başka ırklarda bile Van Kedisi olarak adlandırılan farklı dokusu ve deseniyle, sıcak yaz günlerinde suya dalmayı sevmesi konusundaki şöhretiyle fark yaratmaktadır.

Geçmişi:

Bu ırkın kökeni 18. yüzyıl öncesi Van Gölü kıyısına dayanır. 1955’te iki Van’ın Britanya’ya getirilmesinden sonra, ırk Avrupa’ya yayılmıştır ama tescil edilmeleri çabuk  olmamıştır. 1970’lerde ilk Van Kedisi yavruları şuanda CFA ve TICA’nın ırkı tescil ettiği ABD’ye ulaştı. GCCF’de sadece orjinal kızıl ve son zamanlarda da krem rengi kabul edilir.

Van kedisinin klasik bir özelliği olan renkli göz , kuyruk ve beyaz gövde kesinlikle Ankara kedisinde bulunmaz. Beyaz noktalılık faktörü olan ” Piebold ” (S) geni, renkli benekleri olmasına neden olmakta ve Van kedisinde baskın olarak bulunmaktadır. Bu ırk kedilerde sağırlık yaygındır.

Ancak gözleri iki ayrı renk olan kedilerde ve sadece mavi gözlü Van kedilerinde bu oran %2-3 civarındadır. Vücutları kaslı, kemikleri iri, ön patileri arka patilerinden kısa, parmakları sık ve tüyleri uzun ipeksi yapıdadır. Van kedilerinin tüyleri bakımlı ve sağlıklı olması için günlük fırçalanması gerekir.

Yaz aylarında tüy değişimi yaşarlar. Bu dönemde tüylerinin dökülmesi oldukça fazladır. Kışın ise eski tüylerine kavuşur.

Van kedisi yetişkin

Temel özellikler

Orijin yeri: Türkiye’nin Van Gölü çevresi

Orijin tarihi: 18. yüzyıl öncesi

Ağırlığı: 3,8-5 kg

Huy: Duygularını belli etmez.

Irk rengi: Kumral ya da krem karışık beyaz.

Fiziksel karakteristikler

Baş: Uzun ve düz bir profile sahip, kısa takoz biçimli.
Gözler: Büyük ve oval, her iki göz rengi farklı veya mavidir.
Kulaklar: İri ve başın iyice tepesinde, birbirine oldukça yakın.
Gövde: Uzun ve sağlam, erkekler özellikle iyi kaslıdır.
Kürk: Uzun ve ipeksi, alt kürkü yoktur.
Kuyruk: Gövde kadar uzun ve fırça gibi.