Köpekler Terler Mi ?

Köpekler Terler mi ?

Köpekler Terler mi?

Köpekler terler fakat, insanların terleme nedenlerinden farklı olarak terlerler. Köpeğin “apocrine” ter bezleri vücuduna dağılmıştır; bunlar bakteriler aracılığı ile ayrışarak köpeğe özgü bir koku dağılır.

Bu terin ısı ayarıyla hiçbir ilgisi yoktur. Ayrıca köpeğin pençelerindeki “accrine ter bezleri” hayvanın bastığı yerin nemlenmesini sağlayan su çıkarır. Aksi halde sürekli sürtünen pençeleri kuruyacaktır.

Köpeğin ısı ayarına gelince, insandaki “accrine salgı bezleri” vücuda dağılmış olup serinlemeyi temin ederken, köpeğin üzerindeki tüyler, gelen ısıyı bir kapan gibi tutar ve derisiyle fazla temas ettirmez. Aşırı ısı hayvanın pençelerinden çıkan terle ısıyı ayarlar. Hayvanların solunum sistemleri bunların ısı ayarlarını sağlayabilir. Köpeklerin sıcaklarda soluması, dilini çıkarıp bunu yapması örnektir.

Bazı ırklar sıcağa karşı daha duyarlı

Köpeklerin vücut ısılarını düşürmek için kullandıkları yöntem hızlı şekilde nefes alıp vermek olduğu için nefes almakta güçlük çekmeye yatkın ırkları sıcak havalarda çok fazla dışarıya çıkarmamak ve çıkarıldığında da çok fazla aktivite yapmasına izin vermemek gerekir. Pug, pekines, bulldog gibi genetik olarak nefes sorunlarına yatkın köpek ırkları vücut ısılarını düzenlemekte zorlandıkları için güneş çarpması yaşama riskleri daha yüksektir. Bu nedenle Veteriner Hekim’ler olarak ortak tavsiyemiz bu ırk köpekleri yaz aylarında hele de öğlen saatlerinde sokağa çıkarmamaya özen göstermeniz onlar adına daha faydalı olacaktır.

Köpekler Terlermi ?

Vet.Hek. Ömer Birgün.

Site Notu: Merak edilen bilgilendirme notlarını kısaca özet olarak hayvan dostu hekimlerimizden sitemizde sık sık yer vereceğiz. Eğer sizlerinde benzer yazılarınız varsa bizimle paylaşabilirsiniz bizimle irtibata geçiniz.