Kedi Ve Köpeklerde Gözün önüne Perde Inmesi

Kedi ve köpeklerde Gözün önüne Perde inmesi

( Üçüncü Göz Kapağının Bozuklukları – Harder Bezi )

Kedilerde üçüncü göz kapağının , gözleri korumak ve yabancı neslerle temasta zararı en aza indirme gibi birçok özelliği vardır.
Üçüncü göz kapağının kedilerde uyku halindeyken kapanması normaldir, ama uyanıkken kapanması normal değildir. Üçüncü göz kapağının kapanmasına yol açan durumlar; parazitler, virüsler veya gözkapağı deformasyonları olabilir.
Eğer kedinizde üçüncü göz kapağı kapanırsa, onu bir Veteriner Hekim’e götürün.

* Üçüncü Göz Kapağının Felci (Protruzyom)

Üçüncü göz kapağının aşağı doğru sarkarak bulbus oculi’yi kapatmasına protrusio denir. Bu kapatma çeşitli derecede olabilir ve görüş büyük ölçüde engellenebilir. Nedenler arasında bulbusun küçülerek ya da anestezinin etkisiyle göz çukurunun derinliklerine doğru çekilmesi; üçüncü göz kapağının tümöral ya da hiperplazik bir şekilde büyümesi, üçüncü göz kapağını uyaran sinirlerin felci sayılabilir.
Üçüncü göz kapağının felci; bazı hastalıkların teşhis edilmesi için görülen en bariz semptom olarak da karşımıza çıkabilir. (Atlarda tetanoz, Köpeklerde Myositis eosinofilica gibi)

Protruzyom Tedavi Şekli:

Üçüncü göz kapağının gözün önüne düşmesi durumlarında yapılacak tedaviler nedenleri ortadan kaldırmaya yönelik olmalıdır. Örneğin paraziter kökenli bir durum söz konusu ise iç parazit tedavisi yapılması gerekir.
Eğer sebep tümör kökenli ise tümöral kitleler operasyon ile uzaklaştırılmalıdır.
Üçüncü göz kapağı; büzücü ve dezenfektan göz solüsyonları ile yıkanarak göze pomat uygulanır.
İnatçı vakalarda ise üçüncü göz kapağının kısmen kesilerek alınması gerekebilir.

* Üçüncü Göz Kapğının Büyümesi ( Hiperplazisi )

Üçüncü göz kapağının büyümesi; Boston Terrier, Cocker Spaniel gibi köpeklerde ırk olarak yatkınlık gösteren bir durumdur. Büyümüş olan bu bez; üçüncü göz kapağının ucunda, açık kırmızı renkte ve oval yapıda görünür. Pirinç tanesi ya da daha büyükçe, nispeten sert bir kıvamda ve iç göz açısından dışarı doğru taşmış olarak görülür.

Hiperplazisi Tedavi Şekli:

Yeni gelişen vakalarda kortizonlu göz damlası kullanılması; ödemli şişkinliklerin düzelmesini sağlayabilir. Eski vakalarda ise bezin tamamen alınması gerekir.

ilginizi çekebilecek diğer yazılar : Bir veteriner Hekim Seçmek