Kedilerde Gözün önüne Perde inmesi

Kedi ve köpeklerde Gözün önüne Perde inmesi Kedilerde üçüncü göz kapağının ( Kedilerde Gözün önüne Perde inmesi ), gözleri korumak ve yabancı neslerle temasta zararı en aza indirme gibi birçok özelliği vardır.

Köpeklerde Gözün önüne Perde inmesi

Üçüncü göz kapağının kedilerde uyku halindeyken kapanması normaldir, ama uyanıkken kapanması normal değildir ( Üçüncü Göz Kapağının Bozuklukları – Harder Bezi ). Üçüncü göz kapağının kapanmasına yol açan durumlar; parazitler, virüsler veya gözkapağı deformasyonları olabilir.
( Köpeklerde Gözün önüne Perde inmesi ) Eğer kedinizde üçüncü göz kapağı kapanırsa, onu bir Veteriner Hekim’e götürün.

protruzyom

* Üçüncü Göz Kapağının Felci (Protruzyom)

Üçüncü göz kapağının aşağı doğru sarkarak bulbus oculi’yi kapatmasına protrusio denir. Bu kapatma çeşitli derecede olabilir ve görüş büyük ölçüde engellenebilir. Nedenler arasında bulbusun küçülerek ya da anestezinin etkisiyle göz çukurunun derinliklerine doğru çekilmesi; üçüncü göz kapağının tümöral ya da hiperplazik bir şekilde büyümesi, üçüncü göz kapağını uyaran sinirlerin felci sayılabilir.
Üçüncü göz kapağının felci; bazı hastalıkların teşhis edilmesi için görülen en bariz semptom olarak da karşımıza çıkabilir. (Atlarda tetanoz, Köpeklerde Myositis eosinofilica gibi)

Üçüncü Göz Kapağının Bozuklukları / Protruzyom Tedavi Şekli:

Üçüncü göz kapağının gözün önüne düşmesi durumlarında yapılacak tedaviler nedenleri ortadan kaldırmaya yönelik olmalıdır. Örneğin paraziter kökenli bir durum söz konusu ise iç parazit tedavisi yapılması gerekir.
Eğer sebep tümör kökenli ise tümöral kitleler operasyon ile uzaklaştırılmalıdır.
Üçüncü göz kapağı; büzücü ve dezenfektan göz solüsyonları ile yıkanarak göze pomat uygulanır.
İnatçı vakalarda ise üçüncü göz kapağının kısmen kesilerek alınması gerekebilir.

* Üçüncü Göz Kapğının Büyümesi ( Hiperplazisi )

Üçüncü göz kapağının büyümesi; Boston Terrier, Cocker Spaniel gibi köpeklerde ırk olarak yatkınlık gösteren bir durumdur. Büyümüş olan bu bez; üçüncü göz kapağının ucunda, açık kırmızı renkte ve oval yapıda görünür. Pirinç tanesi ya da daha büyükçe, nispeten sert bir kıvamda ve iç göz açısından dışarı doğru taşmış olarak görülür.

hiperplazisi

Hiperplazisi Tedavi Şekli:

Yeni gelişen vakalarda kortizonlu göz damlası kullanılması; ödemli şişkinliklerin düzelmesini sağlayabilir. Eski vakalarda ise bezin tamamen alınması gerekir.

ilginizi çekebilecek diğer yazılar : Bir veteriner Hekim Seçmek

Acil veteriner Vizyonumuz

Dünya standartlarında hekimlik misyonunu her geçen gün üst seviyelere taşıyarak, ülkemiz pet sektöründe lokomotif görevi almak; Yenilikleri takip ederek, güncel bilgiler ışığında kaliteli ve ulaşılabilir hizmeti verebilmektir.
İstanbul genelinde koruyucu hekimlik uygulamaları ile petlerinizin hastalılardan korunmasını ve dostlarımızın mutlu, sağlıklı, rahat ve olabildiğince uzun ömürlü bir yaşam sürmeleri ve pet sahiplerinin petleri ile daha konforlu, ve eğlenceli zaman geçirebilmeleri için gereken tüm hizmetlerin en kaliteli şekilde verilmesini, tüm pet sahiplerinin basit önlemler ve düzenli aşı takibi ile petlerinin hastalanmalarının önüne nasıl geçileceği ve bu konuda neler yapabilecekleri hususunda bilgilendirilmesini görev edinmiştir.

Acil veteriner Misyonumuz

Veteriner hekimlik alanındaki en güncel tıbbi ve akademik gelişmeleri, son teknolojileri takip ederek bunların kurum içerisinde uygulanması ve kullanılması temel ilkemizdir. Hayvan refahını artırmak için teknolojik yatırımları artırıp, hekimlik bilgisini ve deneyimlerimizi geliştirmek önceliğimizdir. Türkiyde tanınan, kurumsal kültürü oluşturup, bilimsel farkındalığı ve güçlü kimliği ile tüm pet sahiplere tereddütsüz petlerini emanet edebileceği ayrıcalıklı bir hayvan dostu olarak ulaşmak istediğimiz hedef olacaktır.

Acil Veteriner Hizmetlerimiz

Mikrochip Uygulama

2022 yılı itibarı ile Tarım Bakanlığı ‘nın tebliğine göre evcil hayvanların mikrocip takılarak veteriner kliniklerinde veri tabanına kayıt işlemlerinin yapılması zorunlu hale gelmiştir.

Genel Muayene Hizmetleri

Tam bir genel muayene ile hekiminiz sizi doğru tetkiklerin yapılması konusunda yönlendirir veya derin muayene gerekip gerekmediğini söyleyebilir.

Bilgisayarlı Röntgen

Dijital Röntgen teknolojisiyle radyografik görüntülerde farkedilemeyen ince ayrıntılar dijital olarak daha yüksek kalitede ve anında tespit edilir.

Cerrahi Operasyonlar

Genel Cerrahi Operasyonları, Doğum ve Jinekolojik Operasyonlar, Ortopedik Operasyonlar, Nöroşirurjik Operasyonlar

Dental Muayene

Minik dostlarımızın diş problemleri ve diş taşı temizleme işlemlerini özenle yapıyoruz.

Laboratuar Hizmetleri

Hemogram, Biyokimya, Hızlı Testler, Gaita Muayenesi, İdrar Muayenesi, Mikroskobik İncelemeler, Hormon Analizleri, Patoloji

Kedi – Köpek Kuaför Hizmetleri

Traş işlemi özellikle kedilerde sedasyon altında yapılmakta olup bu işlem asla anestezi ile karıştırılmamalıdır.

Nöbetçi Veteriner

7 gün 24 saat nöbetçi veteriner kliniği hizmetlerini veriyoruz. (Florya, Yeşilyurt, Yeşilköy, Şişli, Bahçeşehir Acil Veteriner Kliniği)

Yoğun Bakım Hizmetleri

Minik dostlarımızın durumlarına göre özel olarak ayarlanabilen kabinlerde bakım ve tedavileri yapılmaktadır.

Aşı

Aşı uygulamalarından önce evcil hayvanınızın mutlaka antiparaziter uygulamalarının tamamlanmış, tüm iç ve dış parazitlerinden arınmış olması gerekir.

[email protected] ile iletişim

Veteriner ilk yardım