Köpek Aşı Takvimi

Köpek Aşı Takvimi

İç ve dış parazit tedavisi yapılan köpekler tamamen parazitlerinden arındırıldıktan sonra bir haftalık bir dinlenme periyodunu takiben aşılamaya geçilmelidir.

Köpek Aşı Takvimi– Karma Aşı (DHPPİ+L = Gençlik hastalığı (Distemper), Viral Hepatitis, Parvovirus, Parainfluenza, Adenovirus tip 1 ve tip 2, Leptospirosis)

Yavru köpekler 8-12 haftalık olduklarında ilk olarak 1. Karma Aşısı yapılır. Bu aşının 16-21 gün sonra 2. dozu mutlaka uygulanmalıdır. Son aşı tarihi baz alınarak 1 yıl sonra tekrarı yapılır.

– Bronchine Aşısı ( Bordetella Bronchiseptica= Barınak öksürüğü yani Kennel Cough)

Yavru köpeklere 1. karma aşı yapıldıktan 1 hafta sonra 1. Bronchine Aşısı yapılır. Bu aşının 16-21 gün sonra 2. dozu mutlaka uygulanmalıdır.Son aşı tarihi baz alınarak 1 yıl sonra tekrarı yapılır.

– Corona Aşısı ( Coronavirüs = Coronaviral Enteritis; inatçı ishal)

Aşı programını takiben son aşılamadan 1 hafta sonra Corona aşısı yapılır. Bu aşının 16-21 gün sonra 2. dozu mutlaka uygulanmalıdır.Son aşı tarihi baz alınarak 1 yıl sonra tekrarı yapılır.

– Lyme Aşısı ( Keneler için)

Yavru köpek aşısı

Aşı programını takiben son aşılamadan 1 hafta sonra Lyme aşısı yapılır. Bu aşının 16-21 gün sonra 2. dozu mutlaka uygulanmalıdır.Son aşı tarihi baz alınarak 1 yıl sonra tekrarı yapılır.

– Rabies (Kuduz)

3 aylıktan itibaren tek doz olarak yapılmalıdır. 1 yıl sonra tekrarı yapılmalıdır.

– Mantar Aşısı (Microsporum canis)

Mantar enfeksiyonlarına karşı koruyucu amaçla 14 gün ara ile 2 doz olarak yapılması tavsiye edilir. 1 yıl sonra tekrar edilir.